Friday, December 19, 2008

Jemaah haji Kuala Terengganu sempat pulang mengundi


KUALA LUMPUR 19 Dis. — Jemaah haji dari Terengganu khususnya yang berasal dari Kuala Terengganu masih sempat menunaikan kewajipan mereka mengundi pada pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu memandangkan penerbangan terakhir pulang ke negeri itu ialah pada 9 Jan ini.

Pengarah Operasi Media Haji Musim 1429, Abdul Rashid Hussein berkata penerbangan terakhir jemaah lain pula dijadual pada 12 Jan ini.


“Jemaah yang belum pulang masih sempat mengundi pada pilihan raya kecil 17 Jan memandangkan penerbangan terakhir ke Terengganu yang tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu pada 9 Jan,” katanya kepada Bernama di sini hari ini.


Pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu diadakan berikutan kematian Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Razali Ismail yang dipercayai akibat serangan jantung di Institut Aminuddin Baki, Genting Highlands pada 28 Nov lepas.


Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan penamaan calon pada 6 Jan sementara jika ada pertandingan, hari mengundi pada 17 Jan. - Bernama

No comments: