Tuesday, December 16, 2008

Mat Tyson Mulakan Kempen Awal, Ugut Pengundi, “Politik bergolak jika BN tewas?”

Kuala Terengganu – Belum pun kempen bermula, Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd Taib atau dikenali dengan gelaran politiknya sebagai ‘Mat Tyson’ mula menggunakan ugutan dalam secara halus dalam ucapannya dimajlis perjumpaan dengan pemimpin MCA disini.

Beliau berkata keadaan politik di negara ini akan terus bergolak sekiranya Barisan Nasional (BN) tidak mampu mengekalkan kemenangannya di kerusi Parlimen Kuala Terengganu pada 17 Januari depan.

Beliau seterusnya berkata, ketidakstabilan politik itu sudah pasti akan memberi kesan negatif kepada ekonomi negara di samping turut menjejaskan pendapatan seharian rakyat.

Selain menggunakan ugutan beliau turut menuduh pembangkang membuat njanji kosong terutamanya keatas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung penubuhan kerajaan baru Pakatan Rakyat (PR.

“Oleh itu, jentera BN termasuk MCA perlu bekerja lebih kuat memberi keyakinan kepada pengundi terutama masyarakat Cina supaya terus mengundi BN,” katanya ketika berucap dalam Majlis Perjumpaan dengan Pemimpin MCA, di kampung Cina Kuala Terengganu kelmarin.

Taktik jahat dan kotor Mat Tyson serta pemimpin UMNO dan Barisan Nasional memulakan kempen lebih awal dari tempoh yang dibenarkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya dijangka berterusan.

Dengan menggunakan status Menteri Pembangunan Luar Bandar, Mat Tyson terus mengugut para pengundi dengan berkata terus berkata semua pengundi harus memberi undi majoriti lebih besar berbanding 8 Mac lalu.

Tohmahan adalah kata-kata pemimpin UMNO/BN setelah mereka sendiri kita dilambung ombak perpecahan dalaman diantara MIC dan MCA.

Beliau berkata kemenangan BN di Kuala Terengganu dengan majoriti kecil dalam Pilihanraya Umum lalu adalah kerana mainan dan janji palsu yang ditabur pembangkang sedangkan sejarah telah menunjukkan bahawa pengundi Parlimen Kuala Terengganu adalah pengundi yang lebih matang kerana pernah beberapa kali membuat pilihan yang bebas dengan memilih pembangkang.

“Bagi merealisasikannya, semua parti komponen BN sama ada UMNO, MCA mahupun MIC perlu bekerjasama walaupun siapa juga yang menjadi calon agar kita berjaya kekal di Parlimen Kuala Terengganu,” dakwa Mat Tyson yang menunjukkan benarnya berlaku perpecahan diantara parti-parti komponen Barisan Nasional .

No comments: