Wednesday, December 31, 2008

Gobala Yakin Masyarakat Cina Kuala Terengganu Sokong Calun PAS


Kuala Terengganu – Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat N Gobalakrishnan yakin masyarakat Cina Kuala Terengganu akan mengundi calun Pakatan Rakyat yang diwakili oleh PAS dalam Pilihanraya Kecil (PRK) Kuala Terengganu.

“Saya melihat sambutan dari masyarakat Cina menggalakkan, apabila saya memberi penerangan masalah di parlimen (dimana) Oakatan Rakyat perlu seorang lagi ahli parlimen untuk berjuang, mereka terima,”katanya yang ditemui selepas melawat masyarakat Cina di Kampung Tiong Kuala Terengganu hari ini (31 Disember).

Beliau berkata masyarakat Cina tidak akan tertipu oleh parti BN yang kini ‘menggula-gulakan’ masyarakat Cina dengan memberi wang Ehsan dan hiburan karaoke.

“Ini karaoke mahu taruh sampai 18hb, apa pasal tidak taruh sampai pilihanraya akan datang (PRU 13),
“ingat senang ka mahu tipu sini punya orang, BN angkat karaoke sini pasal dia mahu undi lu orang, dia kasi Rm 100,000 atau RM 100 juta, angkat ambik semua, ini kita punya duit semua, kita bayar cukai,”kata beliau

Beliau berkata UMNO/BN adalah sebuah parti yang menggalakkkan ketidakadilan dan ketidaksamarataan dikalangan masyarakat berbilang kaum di Malaysia.

Sebaliknyam katanya, Pakatan Rakyat yang terdiri dari parti PAS, DAP dan Keadilan bersama-sama berjuang untuk menegakkan keadilan dan hak rakyat.

”Mereka perlu mengudi pakatan rakyat kerana ahli PAS, DAP dan Keadilan bersama-sama berjuang di parlimen,
“Ahli (anggota parlimen) BN jarang-jarang berjuang untuk rakyat,”

”Saya percaya mereka menyokong calun kita, walau siapa pun calun, mereka akan sokong,”tambahnya

No comments: