Tuesday, February 17, 2009

Wahid Angkat Sumpah Sebagai Ahli Parlimen


Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang baru daripada PAS, Mohd. Abdul Wahid Endut hari ini mengangkat sumpah di hadapan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia.(Gambar - Wahid mengangkat tangan dihapan speaker parlimen)


Beliau yang menang dalam pilihanraya kecil Kuala Terengganu pada 17 Januari hadir kali pertama dalam sidang Dewan Rakyat yang bermula semalam.

Beliau memakai baju Melayu berwarna gelap lengkap bersongkok ketika mengangkat sumpah kira-kira pukul 10.05 pagi sebagaimana dipetik Utusan Online.

Mohd. Abdul Wahid menewaskan calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh dengan majoriti 2,631 undi dalam pilihanraya kecil yang bersejarah.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Wakaf Mempelam mendapat 32,883 undi mengalahkan Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu Wan Farid yang hanya memperoleh 30,252 undi.

Seorang lagi calon yang bertanding atas tiket Bebas, Azharudin Mamat hanya memperoleh 193 undi dan hilang wang pertaruhan manakala Undi rosak 665.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian penyandang dari BN, Datuk Razali Ismail yang juga Timbalan Menteri Pelajaran

No comments: